Reklama radiowa 12.03.2012

Reklama radiowa

Początki radia sięgają roku 1894, kiedy to niezależnie od siebie Nikola Tesla i Guglielmo Marconi po raz pierwszy wykonywali doświadczenia z przesyłaniem wiadomości na odległość za pomocą fal radiowych. Jednakże nadawanie audycji radiowych rozpoczęto dopiero w latach dwudziestych XX wieku. Od razu pojawiły się pomysły aby radio wykorzystać nie tylko do celów informacyjnych i rozrywkowych, ale także reklamowych. Obecnie, kiedy upowszechniła się telewizja i internet, radio straciło na znaczeniu, ale wiele osób podróżujących samochodem słucha radia nawet kilka godzin dziennie. W radiu emitowane są listy najlepszych przebojów, co godzinę można wysłuchać najświeższych wiadomości dotyczących wydarzeń w kraju i na świecie, a także wysłuchać aktualną prognozę pogody. Radio bardzo dobrze nadaje się do wykorzystania go do celów reklamowych. Można pomiędzy programami reklamować różne towary i usługi. Oczywiście reklama radiowa jest trudniejsza w realizacji niż na przykład reklama telewizyjna, bo dysponuje się tylko dźwiękiem, a telewizja ma do dyspozycji dodatkowo obraz, który bardziej działa na zmysły człowieka niż sam dźwięk. Aby osiągnąć odpowiedni cel reklamowy, należy użyć w dodatkowych sztuczek, ułożyć interesującą fabułę, zastosować odpowiednią intonację głosu lektora, użyć żartobliwych sugestii, aby słuchacz wysłuchał reklamy do samego końca, a nie przełączył się na inną stację. Firmy tworzące reklamę radiową mają bardziej utrudnione zadanie właśnie ze względu na to, że dysponują tylko jednym środkiem komunikacji - głosem.