Upominki reklamowe - próbki towarów 29.03.2012

Upominki reklamowe - próbki towarów

Gadżety reklamowe coraz częściej są dołączane do sprzedawanych towarów. Tego typu upominki reklamowe są bardzo skuteczne, bo chyba nie ma nikogo, kto nie lubiłby dostawać bezpłatnych prezentów. Oczywiście upominków reklamowych nikt nie rozdaje z miłości do klientów, ich rolą jest zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu określonego towaru. Gadżety reklamowe spełniają tę funkcję wyśmienicie, szczególnie wtedy, kiedy są próbką reklamowanego towaru, bo przecież każdy chciałby zapoznać się z towarem, zanim go zakupi. Jednak nie wszystkie towary nadają się w równym stopniu na takie próbki towarów. W najlepszej sytuacji są producenci wyrobów, które można podzielić na mniejsze części, które mogą być wykorzystane przez klientów. Do takich produktów należą na przykład kosmetyki, perfumy, pasty do zębów, proszki do prania, płyny do mycia naczyń i inne środki czystości. Niektóre produkty spożywcze także świetnie nadają się na próbki. Można tu wymienić pakowane w niewielkie opakowania cukierki, orzeszki, mini czekoladki. Niestety nie wszyscy producenci są w tak wygodnej sytuacji, żeby móc rozdawać próbki swoich wyrobów. Trudno sobie wyobrazić na przykład producenta telewizorów, lodówek czy pralek, który swoje drogie wyroby będzie rozdawał w celach reklamowych. W tym przypadku sprawdza się rozdawanie mniejszych gadżetów reklamowych w jakiś sposób związanych z reklamowanymi produktami. Na przykład producent telewizorów, monitorów komputerowych lub laptopów może rozdawać ściereczki antystatyczne do czyszczenia ekranów. Producent aparatów fotograficznych może zastosować jako upominki reklamowe pędzelki i ściereczki do czyszczenia obiektywów aparatów fotograficznych. Producent pralek może wręczać klientom w centrach handlowych próbki proszku lub płynu do prania. W tym przypadku producent pralek może dogadać się z producentem proszku do prania i wspólnie zorganizować akcję reklamową. Ponieważ ich wyroby nie są konkurencją dla siebie, a wręcz się uzupełniają, nawiązanie takiej współpracy nie powinno stanowić problemu, a wspólna akcja reklamowa pozwoli na obniżenie kosztów reklamy. Producenci droższych towarów w niektórych sytuacjach mogą sobie pozwolić na oferowanie droższych upominków reklamowych. Dotyczy to sytuacji, kiedy gadżety reklamowe są wręczane konkretnym wybranym osobom, o których wiadomo, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że dokonają zakupu, lub też osobom, które już kiedyś dokonały zakupu, a w sklepie pojawiła się nowsza wersja produktu. Oczywiście każda tego typu akcja reklamowa musi być dokładnie zaplanowana, bo przecież koszty takiej akcji muszą się zwrócić w postaci zysków ze sprzedaży towarów.

Podobny temat: Kubki reklamowe